Over CBG

Geschiedenis

Charlier-Brabo Group NV, kortweg CBG, is een dynamisch familiebedrijf dat gespecialiseerd is in de sourcing, development, sales en marketing van een breed assortiment voedingsproducten.

 

De geschiedenis gaat terug tot 1945. Het begon met een aantal vennootschappen die oprichter Georges Charlier later fusioneerde tot de huidige groep. Raymond Charlier, gedelegeerd bestuurder en neef van de stichter, nam in 2012 de N.V. Bisschops-Verachter over en verenigde hun activiteiten met CBG.


CBG anno 2024

Doorheen de jaren ontwikkelden we ons tot een volwaardige commerciële en logistieke operatie. De omzet van de groep bedraagt momenteel 75 miljoen euro. Een enthousiast team van 70 medewerkers is actief op de volgende afdelingen: 


  • Sales en marketing
  • Magazijn en logistiek
  • Aankoop
  • Financiën
  • Administratie
  • IT

Een ‘House of Good Food’ van 20.000 m² 

Onze thuisbasis ligt in Aartselaar, strategisch gekozen tussen Brussel en Antwerpen. Met moderne kantoren en magazijnen verspreid over 20.000 vierkante meter zetten we ons elke dag in voor onze partners.


Om onze dienstverlening naar een hoger niveau te tillen, hebben we over de jaren heen aanzienlijk geïnvesteerd in de uitrusting van ons magazijn. Met meer dan 12.000 palletplaatsen, aparte ruimtes voor bulkstapeling en koelruimtes, streven we naar maximale efficiëntie en professionaliteit.


In-house invulling van uw specifieke wensen

Dankzij gespecialiseerde machines lossen we veel van uw verpakkingsnoden in-house op. Zo handelen we alle promotionele verpakkingen en herverpakkingen zelf af. Zelfs industriële packaging met zware gewichten vormt geen uitdaging. Ons gemotiveerde team gebruikt geavanceerde technologie om alles moeiteloos te verplaatsen. 


Daarnaast hebben we een eigen wagenpark om flexibel en snel te kunnen werken. Deze in-house voorzieningen zorgen voor een vlotte logistieke gang van zaken, waar u als klant alleen maar van profiteert.

Onze visie

Al bijna 80 jaar drukt CBG haar stempel op de voedingssector. Als bedrijf hebben we altijd een eigen pad gecreëerd. In een economisch landschap dat voortdurend verandert hebben we geleerd om altijd onze intuïtie te volgen. Zelfs in onzekere omstandigheden die wereldwijd hun impact hebben.


Het is in die flexibiliteit en dat aanpassingsvermogen dat onze grootste kracht ligt. Die visie trekken we door naar onze werknemers, onze eigen merken en onze gewaardeerde partners. Het heeft ons gemaakt tot wat we vandaag zijn: een sterke en betrouwbare speler in de FMCG-sector


We ervaren tot op vandaag elke dag het plezier van ondernemen. En ook voor morgen ligt er al een ambitieus plan klaar. Met een duidelijk toekomstperspectief en een oog voor opportuniteiten blijven we verder bouwen aan onze passie: uw business helpen groeien.